torsdag 30 januari 2014

30. En grej jag är himla bra på

Ja himmel vad svårt det blev nu då!

Men skriv att du är bra på att blogga säger min älskling. Bra på att fota.
Mäh, säger jag, det kan jag ju inte skriva. Det får jag överlåta åt andra att tycka.

Frågesporter! Frågesporter är jag himla bra på, om det inte handlar för mycket om sportfrågor för jag är dålig på att komma ihåg matcher och resultat och sånt. Men frågesporter där man ska vara lite så där lagom allmänbildad typ Postkodmiljonären, Vem vet vad och sånt, det är jag himla bra på. Att spela Trivial Pursuit var det roligaste jag visste när det spelet kom. Till sist kunde jag och mina kompisar svaren utantill men då lanserades den extra frågelådan för alla som lärt sig svaren utantill. Då köpte jag den och så kunde vi spela igen och ordningen var återställd. Nu var det så länge sen jag spelade TP att det förmodligen skulle kännas som ett helt nytt spel.



Ni ser ju slitaget som uppstått genom år av användande.


2 kommentarer:

  1. Jag gillar också frågesporter (förutom sporten, då) :-) Och det är väldigt kul att spela ursprungliga Trivial med mina något yngre vänner (he he he). Fast där har vi lanserat ett uttryck som heter "i Trivial-universum", för det händer att det är fel svar...

    (Här via Onekligens lista)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit Koko. Vi hade en regel när vi spelade TP att om vi inte kunde svaret kunde vi alltid svara lever på de där gröna-plupp-frågorna som handlade om medicin och vetenskap.

    SvaraRadera