söndag 12 januari 2014

En egen lya

Jag har under en tid tyckt att tvättkorgarna av tyg sett lite slitna och ludna ut. Som om de var fulla av katthår och päls och ludd. Det är konstigt för de står ju bara bredvid tvättmaskinen och vi lägger i lite tvätt och tar ur den när den ska tvättas. Det händer inte så mycket mer med de två korgarna. Trodde jag.

Nu vet jag bättre.
När jag kom in i badrummet en dag såg jag att det inte längre var tvättkorgar utan numera uppgraderade till två ettor med golvvärme för ett stycke katt som flyttat in och bäddat i ordning med handdukar och skjortor så det blev bekvämt. Dessutom har de egen ingång med dragkedja så de kan stänga till och få lite avskildhet.

Husets små katter har alltså hittat nya hem och flyttat. De vill inte längre bo med oss i soffan med fårskinn, kuddar och mjuka filtar utan i eget boende med en trevlig granne.











Jag funderar lite grann på var vi ska lägga smutstvätten nu då. Och så tror jag att det är bäst att stänga luckan till tvättmaskinen annars kanske de tar över den också så småningom. Det får ju finnas gränser för hur de små liven brer ut sig här hemma.

3 kommentarer:

  1. Våra brukar också dekorera badrumsgolvet, speciellt efter att jag höjde värmen till 20 grader häromdagen. Kan tänka att det är mysigt i de där korgana!

    SvaraRadera
  2. Haha, katter är för roliga!

    SvaraRadera
  3. Ja Susanne jag tror att de gillar golvvärmen och därför ligger och vältrar sig timme ut och timme in. Ja Pia katter är för roliga. Jag skrattar bara jag tänker på din kattbild när en tass kommer ut ur ett hål i tunnan.

    SvaraRadera