onsdag 22 januari 2014

22. Kolla! Här är en favoritbok från min bokhylla


Här är en riktig favoritbok som hängt med i många år och som alltid kommer fram när det ska spelas Alfapet. Då behöver man dels ett tidtagarur så man inte sitter och ruvar och tänker för länge, och sen när man lägger konstiga ord som TAN* och TART** så kan alltid Svenska Akademiens Ordlista råda bot på förvirringen. Finns det ordet verkligen? Kan man verkligen skriva så? Då slår man upp det och får svaret. Bra bok helt enkelt.

* betyder Ta den enligt min syster när vi spelade som små
** betyder Tar det enligt min syster när vi spelade som små

Tan då! Ja, jag tart. Ni fattar.




2 kommentarer:

  1. Anonym19:29

    Men håll med om att det är superbra ord som funkar än idag....... /lillsystr

    SvaraRadera
  2. Ja de är toppenbra ord. Tan då, jag tart. Jag blir full i skratt varenda gång.
    Kram

    SvaraRadera