lördag 4 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken

Att detta ens skulle hända är ju rätt otroligt. Jag känner ingen som har en pistol.

Men OM, om, så tänkte jag först att det måste vara ett riktigt bra citat som jag kan stå för och som en av mina favoritartister eller band har skrivit. Det är också viktigt eftersom det skulle bli min allra första tatuering, och tatueringar är ju så personliga och säger så mycket om dem de sitter på, så allt hänger på det här citatet.

Först tänkte jag på en av mina husgudar Bowie och Life on Mars och den låten är ju en guldgruva. Eller kanske den lysande låten Joy surrender med The Ark då jag skulle välja "cause all I can think of is love and Saturday, and how the golden road can seize to glare".

Men sen kom jag att tänka på det här med att den ska sitta i svanken. Sådär tycker jag. Jag ser den ju inte själv utan att gå till ett provrum på stan. Svanken - byxlinningen gör märken och avtryck, troskanten lämnar en röd rand. Svanken - nära mindre smickrande områden av kroppen, röven helt enkelt.

Så därför väljer jag den magiska strofen "This is the end, beautiful friend" med The Doors.

Nog om detta.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar