onsdag 1 januari 2014

Kvällen som gick

Så blev det dags för nyårsafton och allt vad det innebär.
Först tog jag på mig ett halsband som ser ut som ett svart fyrverkeri. Festligt.


Sen kom trevliga gäster och vi kokade, grillade, stekte och bakade för att få 
god mat och till det drack vi champagne. 


Sen åt vi efterrätt och drack kaffe och ännu mer champagne.


Efter all mat och all champagne tog vi oss fram till torget där det skulle bli tal 
och sång och nyårsfyrverkerier tack vare mina fina kollegor. Det var dags för 
lite mer champagne när klockan slog tolv slag. 
Kram, puss, skål och ett nytt år kom.


Så började fyrverkeriet och det var ett av de finaste jag sett på nyårsaftonen 
här i vår lilla stad. Det var nästan inga moln som skymde sikten, ingen snålblåst
och inget regn. Många, många människor hade samlats på torget, Torgbron och 
intilliggande platser. Kanske rekordmånga?


Avfyrningsplatsen, där gick det hett till.





Det var stört omöjligt att få skärpa på de fina färgkaskaderna. Kan det ha 
med champagnen att göra? Eller att mina händer skakade av lycka över att
det äntligen var dags för fyrverkeriet?



Jag älskar fyrverkerier. Tänk de människor som var i Dubai på nyår där de 
skulle försöka sätta nytt världsrekord i antal raketer och längd på fyrverkeriet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar