tisdag 11 november 2014

11. Månadens färg är givetvis...

Grått, ja först tänkte jag automatisk säga grått. Det är ju november.

Men sen tittade jag mig omkring lite och då blev det lätt, orange. Det är orange som är månadens färg. Bara att titta ut på naturen.


Orange inne.



Ja just det, jag har ju tänt lite advents/julslingor och här är den orange lampan i min kulörta slinga på kontoret. Härligt. Jag vill inget hellre än att plocka fram adventssakerna nu.



På kontoret hänger också den fantastiska vaxkritetavlan med ett helt paket kritor som rinner ned över duken. 



Ett ensamt löv på trädgårdsbordet.



Åh dessa nypon. Vi sparar alltid dem så fåglarna kan picka i sig under vintern. De lyser som solar i spaljén. Nyponen, inte fåglarna. 



Berberishäcken, otillgängligt taggig och snårig men så otroligt färgrik på hösten. Massor av bär till fåglarna här också.



Nyss trängde solen igenom molnen och ett lätt aprikosorange sken täckte det annars så grå molntäcket.

Månadens färg är definitivt orange. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar