torsdag 20 november 2014

Throwback Thursday 7

Redan torsdag igen,

Dags att kastas tillbaka i tiden till en gammal frisyr från förr.



1989.

25 år sen.

Ett år har gått sen prinsessan-Diana-frisyren och jag har haft håret på utväxt, slutat rulla upp det på värmespolar och låtit det vara lite mer rakt och lite mer taggigt. Fortfarande har jag en sjuhelsikes blondering och volym på huvudet. 

Volym var ju viktigt och det gällde att få UT håret från huvudet liksom. Det fick inte ligga platt. Här har jag ju dessutom gått på sidorna rätt hårt och fönat ut tinninghåret och sprayat fast det som två skärmar vid öronen. 

Jodå, detta ansågs snyggt...
av somliga...
i vissa kretsar...
tror jag...
har jag hört (känner mig väldigt osäker nu).

Om ni var med på den här tiden minns ni säkert Krystle i Dynastin (tv-serie om jäkligt rika människor som drack champagne, var otrogna och intrigerade hela tiden) och jag tycker mig ana en viss touch av hennes magnifika frisyr i min, även om hela jag har en något mer hemvävd air och förmodligen bara drack Champis och saknade alla de dramatiska intrigerna i min vardag.

Googla på Krystle om ni inte var med på den tiden!

Men gud så roligt det här är! 

Jag längtar redan till nästa torsdag.



Pappa tog originalfotot way back then.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar