torsdag 13 november 2014

13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.

Utomhus finns det många platser som är favoritplatser för mig:

Munkängarna på Kinnekulle om våren när ramslöken blommar och det doftar lök och allt är grönt.

Badbryggan i Fåsjön norr om Nora i Bergslagen med fötterna i vattnet och kaffekorgen redo.

På en västkustsk klippa vid havet med ansiktet mot solen och tånglukt i näsan.

En biltur på Österlen mitt i högsommaren med det böljande landskapet och pilarna.

Altanen på hotel Arix i Rimini med en kopp latte macchiato i min hand.

Utomhuslistan kan göras lång!

Inomhus har jag också flera favoritplatser såklart, jag bor ju här, om man nu räknar begreppet inomhus som enbart hemma hos en själv. Man kan ju vara på biblioteket eller ett museum eller i en bil. Men nu menar jag hemma hos oss när jag säger inomhus. Där har jag som sagt flera favoritplatser och förutom sängen då, och soffan med det mjuka fårskinnet så väljer jag det här:






Åh, att bada är bland det bästa jag vet.

Att hälla upp vatten som är lite, lite för varmt så man måste stånka och stöna lite när man kliver i och att sen ligga där och bara mjukas upp och bli varm ända in i skelettet. Det är vardagslyx och värdefullt i alla fall för mig som är så frusen hela vintern.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar