fredag 14 november 2014

14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli...



Krokodiler!

Nej då, inte krokodiler men dykning.

Det har jag tänkt på många gånger i livet men det har aldrig blivit av att prova dykning. Det verkar lite svårt också. Man ska kunna en massa saker och plugga på innan man får doppa huvudet och simma ned i djupet. Det förstår jag för det är ju förenat med livsfara om man inte kan allt det tekniska till 100%.

En utlandsresa som är kombinerad med dykskola vore nog det optimala. Det måste definitivt vara varmt i vattnet annars står jag och huttrar och vill inte hoppa i. Ja det är nästan så jag kan visualisera en dykskola vid Röda havet med klart, varmt vatten och färgglada fiskar och hur jag lätt lär mig allt det teoretiska för att få hoppa i och simma runt där.

Det jag tror är så härligt med att dyka är att man kan vara under vattnet så länge jämfört med om man bara håller andan, man får se spännande saker i vattnet och på botten och det är som en egen värld och jag tror att det är befriande att med lätthet simma omkring och känna sig tyngdlös. 

Om ni tycker att det är något bekant med den här krokodilen så har ni sett honom förut HÄR.
När jag nu gick in på den länken och läste inlägget såg jag ju att jag i princip skrivit samma sak nu som då.

Enda rimliga slutsatsen: Jag vill uppenbarligen gärna lära mig dyka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar