torsdag 13 november 2014

Throwback Thursday 6

Jippi, torsdag och en ny frisyr är på gång.


Året var 1988 och jag ser ju nu att jag hade prinsessan-Diana-frisyr utan att veta om det då!

Man kan tro att det här var en enkel frisyr att fixa på morgonen men icke då. 

Dels var jag blonderad, helblonderad och utväxten måste ju ständigt fixas, helst på salong för när jag gjorde det själv blev det gärna en rödblond ton som inte stämde så väl överens med resten av håret och jag såg helt fläckig ut.

Dessutom rullade jag upp håret på värmespolar varje morgon och lät de sitta i medan jag drack morgonkaffet. Sen borstade jag och fluffade och fixade och sprayade för att få till stylingen som jag ville ha den. Bara för att sen konstatera att det regnade ute. 

Jamen herre min je, som jag höll på. Jag blir trött bara jag tänker på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar