söndag 9 november 2014

9. 5 saker jag borde ta tag i.

Borde och borde, måste och måste. Låt mig tänka.



Jag borde fika mer!
(Ja gärna!)

Jag borde röja på kontoret och lämna massor av gamla mobilsladdar och annat elektronikjox till återvinningen.
(Nja, tråkigt)

Jag borde boka en utlandsresa och bara ligga under ett parasoll och läsa böcker.
(Ja gärna men det kostar ju pengar)

Jag borde klippa mig.
(Ja ska bara...)

Jag borde pensionsspara på ett klokt sätt.
(Men åh, det är som att välja mobilabonnemang eller elavtal, snårigt)




Jag börjar med det enklaste att genomföra just nu. 

Fika! 

Och inte vilket fika som helst utan SHORTBREAD, så jäkla torrt och smuligt och underbart gott på ett sätt som möjligen bara kan slås av mandelkubb. Genast blev söndagen så mycket bättre.

2 kommentarer:

  1. Mandelkubb - gott!
    Men jag fikar inte mer än på kaffe med smör i. Gott.
    Klipper mig själv (och döttrarna).
    Någon pensionssparar redan åt mig - har 1,2 milj i det orange kuvertet... (ett skämt, jag vet)
    Utomlands var jag över midsommar - härligt. KRAM och jag önskar dig en glad ny vecka.

    SvaraRadera
  2. Glad ny vecka till dig också Jeanette!

    SvaraRadera