onsdag 26 november 2014

26. Kolla! Här jobbar jag.

Förut jobbade jag på ett kontor i ett ganska fult tegelhus där någon annan hade bestämt vad jag skulle göra och gav mig pengar för att jag skulle göra det.

Nu jobbar jag hemma i vårt eget tegelhus. Då får jag göra precis det jag vill, nämligen att skriva, blogga eller hålla på med min konst. Sånt tar tid. Ibland alldeles jättelång tid och det ger väldigt liten timpenning om man nu räknar så.

Fast jag letar efter ett jobb där nån annan bestämmer vad ska göra och ger mig pengar för att göra det. Man måste ju ha en inkomst. Fast jag kanske inte kan jobba nio timmar om dagen fem dagar i veckan.

Jag ska jobba precis så mycket som jag klarar av efter min misslyckade operation och de andra operationerna som gjort att jag i alla fall kan känna att det finns hopp för framtiden. Det ska jag ta reda på nästa år.

Resten av tiden ska jag vara i vårt eget tegelhus och göra precis det jag vill, nämligen att skriva och hålla på med min konst.


Här sitter jag ibland när jag skriver eller klipper och klistrar mina kollage. Fast ibland halvligger jag i soffan med laptopen på magen eller så sitter på altanen med papper, sax och klister när solen skiner som allra härligast.

I lådan står de tavlor som var med på utställningen. Jag har inte packat upp dem än fast det har gått nästan en månad. Ibland blir saker och ting stående.

För övrigt är det mysigt att sitta här och gosa in tårna i fårskinnet under skrivbordet, tända ett ljus, titta ut genom fönstret mot gatan där det kanske kommer någon och går förbi. Det är inte den mest trafikerade gatan i stan. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar