lördag 8 november 2014

8. Ibland blir jag så avundsjuk på...



...och grön av avund på...





...alla de människor som bara ser så där otvunget snygga och chica ut, utan att ens behöva anstränga sig, verkar det som i alla fall.

Till exempel:

Om jag skjuter upp mina glasögon i håret en stund spretar mitt hår som en golvmopp och jag ser inte klok ut.Trollet Plupp! Nu händer inte det alltför ofta eftersom jag ser så dåligt att jag inte kan ha glasögonen i håret mer än 30 sekunder. Så finns det de personer som sätter glasögonen i håret och ser skitsnygga ut och håret lockar sig eller faller helt naturligt och de ser trovärdiga och professionella ut, inte som golvmoppar.

Om jag sveper en scarf eller halsduk runt halsen ser jag helt strypt ut och när jag försöker knyta lite nonchalant kommer alltid, ALLTID, lappen med tvättråden fram. Så finns det de personer som kan slänga på sig en scarf eller halsduk och de ser ut som de ska ut på catwalken när som helst.

Om jag sminkar mig lite mer än vardagssminkning och med lite mörkare färger för att det är kväll och jag ska på fest så ser jag ut som jag fått en blåtira, kajalen smetas ut och hamnar under undre ögonlocket, mascaran klumpar sig och jag darrar så det blir svart på ögonlocket. Målar jag på läppstift måste jag genast ta bort det för att jag känner inte igen mig själv och tycker att jag ser konstig ut. Så finns det de personer som alltid är så snyggt sminkade att man inte lägger märke till själva makeupen utan bara det faktum att de ser fräscha och pigga ut. 

Listan skulle kunna bli jättelång men just idag ska jag skjuta upp glasögonen i håret så där snyggt, svepa en scarf lite nonchalant runt halsen och gå ut på catwalken, sminka mig så jag ser pigg ut och gå på middag hos en av mina bowlingtjejer. Det ska bli så himla kul, och om jag inte tar ned glasögonen från håret på hela kvällen behöver jag inte se hur jag ser ut. 

Chic och otvunget snygg är kvällens ledord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar