måndag 24 november 2014

24. Månadens klädesplagg är givetvis...

...min nya stickade sjal som jag såg i ett skyltfönster och skyndade mig att fynda i början av november och inte har använt mer än nån gång när det blåste snålt ute. Alla andra dagar har det varit alldeles för varmt för stickad tjocksjal.

Den blir inte månadens klädesplagg för att jag använt den så mycket utan för att det är så snyggt med mörkgrått och små glittrande paljetter här och där. Den matchar november så bra, grå men med små inslag av något som glimmar till och lyser upp.


Jag hoppas på att snön och kylan kommer snart så jag kan få nytta av den. Inte för att jag alls är någon vinterperson men det är banne mig finare med snö än med regn och lera. Det passar också bättre till advent och jul och nyår om det är vitt och frostigt ute.



I helgen tog vi fram alla adventsljusstakar, stjärnor och ljusslingor och satte upp nästan allt.

Och tände!

Jag har också lagt fram nejlikor och kanelstång i en liten silverask i köket så doftar det jul på en gång, ställt i ordning adventsljusstakarna med levande ljus och snart slår första hyacinten ut. Hoppas den är av den doftfria sorten så jag slipper ställa ut den på altanen. Tyvärr är jag lite allergisk mot hyacinter men jag kan ändå inte vara utan dem när det är december.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar