tisdag 4 november 2014

Ryska souvenirer

Vi köpte saker från snabbköpet i St Petersburg och här är några av dem.


Rött snyggt omslag med en kompakt tung klump av något som förmodligen innehåller jordnötter och russin av bilden att döma.





Vi satte kniven i den kompakta klumpen. Tung och sockrig. Sötsliskig och både god och lite äcklig. Jordnötter och russin insprängt här och var. Den låg i hyllan bland maränger och fikabröd så jag gissar att man ska ha den när man fikar. Eftersom jag inte gillar russin blev det svårt för mig att tycka att den här kakklumpen var god. 

Vi slängde den.



Det här gissar jag är tranbär inrullade i sockrigt överdrag. Vi har inte smakat än men jag tror att de kan vara goda.



En spännande kryddblandning med salt, chili, vitlök och svartpeppar som ska hamna på maten i detta hushåll. Den fick premiärkrydda en entrecote i helgen och smaken var det inget fel på.



Tre sorters choklad med vad jag förmodar är en lite bubblig känsla när man äter den. Vi får se. Vi har inte smakat ännu.



Ryskt te. Från Ceylon.

Snygg förpackning som pryder sin plats i skafferiet.



Rysk sylt med körsbär, min favvo. Ja, min favorit är inte nödvändigtvis rysk sylt utan sylt med körsbär.




Och såklart en matryoshkadocka. Bara för att det är så typiskt ryskt och för att jag faktiskt har önskat mig en sån hela livet och nu har jag fått en, som jag själv köpt I RYSSLAND!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar