onsdag 5 november 2014

Ett inlägg om dagen hela november



Onekligen!

Lisa skriver en rolig och underhållande blogg som jag följer. Nu har Lisa utmanat andra bloggare att följa hennes lista med ett inlägg per dag i november. 

Jag hänger på, även om jag ligger flera dagar efter. Jag får blogga ikapp hur tokigt det än låter. Det blir inga problem. Eller förresten, jag gör såhär, jag hoppar in i morgon den 5:e och sparar de första fyra inläggen till december. Så får det bli.

Listan ser ut såhär:

1.   Kolla! Så här ser det ut utomhus idag.
2.   5 saker jag tänkt på idag.
3.   Ibland tänker jag att jag borde...
4.   Kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.
5.   Hepp! Dagens boktips!
6.   Månadens djur är givetvis...
7.   Kolla! Så här ser jag ut idag.
8.   Ibland blir jag så avundsjuk på...
9.   5 saker jag borde ta tag i.
10. Kolla! Här har jag ritat en hund.
11. Månadens färg är givetvis...
12. Hepp! Dagens filmtips!
13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.
14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli...
15. 5 saker jag blir glad av i vardagen.
16. Kolla! Så här ser min autograf ut.
17. Hepp! Dagens tv-tips.
18. Ibland retar det mig att...
19. Kolla! Det här åt jag idag.
20. Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli...
21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen.
22. Kolla! Här bor jag.
23. Hepp! Dagens måltidstips!
24. Månadens klädesplagg är givetvis...
25. 5 grejer jag alltid har i kylskåpet.
26. Kolla! Här jobbar jag.
27. Ibland skulle jag vilja...
28. Hepp! Det här tycker jag alla bör läsa.
29. Det var onekligen väldigt roligt när...
30. Kom ihåg

Det var hela listan.

Ok, några punkter kanske är lite simpla, ytliga och lätta som t ex 7, 16 och 19. Men man kan ibland känna sig tom i huvudet och inte ha en enda bra bloggidé och då är det skönt med fasta ramar en hel månad. Jag får helt enkelt ta det onda med det goda. 

Det är kanske lite väl många Kolla! och Hepp! och ganska många utropstecken i listan men vem är väl jag att klaga. Det är ju inte min lista, jag lånar den bara. 

Hepp! Dags att köra igång nu då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar