tisdag 19 mars 2013

Black - lysande eller uselt

Jag kan inte bestämma mig för om det var en lysande idé av reklammakarna att låta sångaren Tommy Nilsson gå ut med att han byter namn till Black.

När hela mediakåren vräkt ur sig hånfulla kommentarer och analyser, folk har twittrad nedlåtande och många har fnittrat åt det löjeväckande i att en dryga 50-årig föredetting ska kalla sig Black och sjunga om satan, då kommer avslöjandet. Tommy Nilsson ska fortsätta heta Tommy Nilsson och Black är en ny chokladkaka med saltlakritsfyllning från ett godisföretag.

Jag tänker såhär: Hoppas chokladen är god, hoppas Tommy Nilsson fick schysst betalt och att han kanske får en nytändning i karriären - som Tommy Nilsson.

4 kommentarer:

  1. Tror det var en mycket lysande idé.

    SvaraRadera
  2. Ja ur reklammakarnas synvinkel var det lysande. Tommy Nilsson däremot fick utstå en del spott och spe. Välkommen hit förresten.

    SvaraRadera
  3. Håller med du!
    Och jag beundrar även reklammakaren för fingertoppskänslan att välja Tommy Nilsson. Kan inte tänka mig någon annan artist som det hade funkat med såpass väl och där så många gått på det... möjligen... Christer Sandelin, men ingen annan.
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fanns inte många att välja bland. Christer Sandelin hade också funkat som du påpekade. Det kunde absolut inte vara vilken artist som helst!

      Radera