onsdag 6 mars 2013

Men vad säljer de egentligen?


Roliga skyltfönster ser ju redan ut att bli en trend här. Detta är ett skyltfönster i Glasgow, Skottland.

Hmm, jaa, det är symaskiner, gamla trampmaskiner i långa rader. Det går knappt att se in i affären. Ja men det är väl klart att det är en symaskinsaffär tänker jag då. Eller reservdelar till symaskiner?

Affären heter All Saints Spitalfield. Alla helgons... Spitalfield är ett gammalt textildistrikt i London. Viss förvirring råder när jag försöker klura ut deras affärsidé.

Så går jag in och ser att de säljer kläder. Jaha, inte så logiskt, fast jo symaskinerna ska såklart symbolisera att nån sytt kläderna. Det är ju fantastisk hyllning till alla de som i århundraden sytt kläder och annat på dessa trampmaskiner. Då blev det ju en väldigt fin skyltning med ett djupt och tydligt budskap och jag får konstatera att ibland måste man gå in i affären för att förstå vad de säljer.

Och kläderna?
Jodå, snygga och dyra.
Jag fick bara med mig en bild av skyltfönstret hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar