onsdag 27 mars 2013

Visst är det knäckande...


...att godis i alla former är så himla gott. 

Tänk bara på en hemgjord knäck med hackad mandel i. Eller en stor chokladtryffel som bara väntar på att få smälta i munnen. 

Smågodis i härlig blandning av hårda, sega, salta, sura och söta. De heter fina saker också de där goda rackarna. Hör här bara: hallonbåtar, marshmallows och punschpraliner, salta katter, kinapuffar och plopp. 

Ibland tänker jag på alla olika E-nummer som godis innehåller och då vill jag gärna bli renlevnadsmänniska och bara äta hemgjort godis (se bilden ovan). Då vet man vad som finns i godiset. Men sen faller jag och har ingen karaktär kvar när jag går förbi godishyllan och de små skumbananerna fullkomligen ropar efter mig. De passar så löjligt bra ihop med ett glas rött så det kan ni inte tro. Måste provas. Rekommenderas.

Det blir nog som jag sagt tidigare. Om man noga tänker efter vad man verkligen vill äta, och väljer några stycken är de fantastiskt goda. Godare än om man äter tills man nästan ångrar de sista bitarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar