fredag 29 mars 2013

Pärlhyacint och långfredag.

Ljuvliga små blommor de där pärlhyacinterna. Inte vet jag om det är en påskblomma men, jo den är det för mig.

Äntligen är det långfredag! Det är en lång och väl förankrad tradition att tillbringa den här dagen i bowlinghallen. Det kan ju låta konstigt men så är det. Först en god och stärkande frukost med lagmedlemmarna. Ägg, sill, juice, macka, kaffe och snaps.

Sen mot bowlinghallen där alla tar på sig sina maskeradkostymer och sen börjar spelet. Tremannalag, alla möter alla. Paus för lunch och spel hela dagen. Jag har spelat utklädd till hippie, Blues Brother, Iprenman, fransman, soldyrkande strandbrud mm. Verkligen en utmaning med simfötter på banorna.

Det här med att långfredag skulle vara just lång, och även tråkig skriver jag inte under på. nu har jag bara tittat på de senaste två åren men det är precis lika kul! Jippi, nu börjar det roliga. Glad Påsk alla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar