söndag 17 mars 2013

En grön dag


Grönt är skönt.
Jag har hyllat grönt tidigare och idag gör jag det i form av en grön dag, en vilodag.

Idag är det dessutom Saint Patrick´s Day. Det är Irlands nationaldag då man enligt tradition ska bära gröna kläder och om man ser någon som inte gör det, får man nypas. Lite smårolig tradition. Dessutom tror jag man dricker en del öl, många pubar har anammat den här dagen och hänger upp klöverblad som också symboliserar Saint Patrick´s Day. Tja, jag hoppar nog över klöverpyntandet och ölen, har garderat mig med ett grönt linne och har en långsam dag.

På fotot ovan ses något som jag längtar mig grön efter. De första späda illgröna skotten av gräslök. Det blir ljuvligt när rabatten ser ut såhär. Vi hade helt vitt på marken i morse, snöfall i natt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar