söndag 24 mars 2013

Ogillar skarpt

Det finns så mycket man kan bli upprörd över, bli förbannad på och känna sig maktlös inför.
Just nu ogillar jag skarpt busschaufförer eller bussbolag som delar upp sina passagerare efter hudfärg, i Sverige 2013.

Det ogillas också att politiker tror att de kan gå ut och säga och tycka nästan vad som helst, få reprimander för det och ändå bestämt hävda att de ska jobba kvar som om det är upp till dem att bestämma det.

Jag ogillar också läkare som inte bemödar sig med att ta reda på om ett foster verkligen har dött i mammas mage och ger modern tabletter som ska stöta ut bebisen. Sen får mamman själv en känsla av att inte allt står rätt till och det visar sig att barnet inte dött utan lever och riskerar skador av den starka medicinen.

Ogillar också det hemska fenomenet slukhål som media skriver om rätt så frekvent. Marken liksom bara öppnar sig och sväljer det som finns på marken, hus, bilar, människor och djur. Det skapar viss ångest över att inte veta hur det ser ut under asfalten i stan, eller under gräsmattan där jag går barfota om sommaren. Hur ska jag kunna lita på att marken håller, var är dessa slukhål vanliga?

Sen finns det ju krig, svält, sjukdomar, pedofili, barnslaveri, sexhandel också som jag inte ens tänker gå in på nu.


Det här är ett foto som jag hämtat från datorns exempelbilder. Annars är det alltid jag som är fotografen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar