onsdag 20 mars 2013

Eventuellt har jag lyckats


Ja eventuellt har jag lyckats med konststycket att övervintra några pelargoner. Jag säger eventuellt eftersom jag faktiskt inte vet om de överlever och får blommor. Det får jag återkomma till. Jag har övervintrat åtskilliga pelargoner genom åren och alla, säger ALLA har möglat och torkat och dött.

Det är fint med riktigt gamla pelargonplantor som övervintrar år efter år och blir stora och starka i stammen. Så ska de här bli om allt går enligt plan. Jag har till och med dragit för gardinen på altanen så de inte ska brännas av de starka solstrålar som kanske någon dag skiner in här. För en stund sen när jag tog fotot gjorde den ju det! Det finns hopp, både om mina pelargoner och att våren är i antågande, om än långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar